• سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نویسنده : علیرضا هاتف منش
آخرین آپدیت : 1401/02/17
زمان مورد نیاز برای خواندن : 6

Dota 2 The internationals History

The Internationals یا به اختصار Ti بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد دوتا 2 است که توسط خود شرکت سازنده بازی یعنی Valve میزبانی می‌شود. این مسابقات به صورت سالیانه برگذار می‌شود و تیم‌ها با توجه به امتیازی که در سال منتهی به Ti کسب کرده‌اند, توسط Valve دعوتنامه دریافت می‌کنند. این مسابقات با 16 تیم از سال 2011 تا 2016 و از سال 2017 به بعد با 18 تیم کار خود را آغاز می‌کند.

مبلغ جایزه Ti توسط خود مردم و کسانی که دوتا 2 را بازی می‌کنند, یا به طور دقیق یک چهارم کل درآمد Valve از فروش سرویس Battlepass حاصل می‌شود.

دعوت‌ها

Ti دارای یک سری مسابقات قبل از رویداد اصلی می‌باشد که Dota pro circuit(DPC) نام دارد. این مسابقات که به حالت لیگ برگذار می‌شود, در سال 2017 توسط شرکت Valve معرفی شد تا مشخص کند چه تیم‌هایی به طور مستقیم به Ti دعوت خواهند شد. 12 تیم برتر این لیگ دعوتنامه مستقیم Ti را دریافت می‌کنند تا بقیه تیم ها برای 6 جایگاه باقی مانده در مسابقات دیگر و پلی آف‌هایی که مشخص شده رقابت کنند تا با اتمام همه این بازی‌ها 18 تیم راهیافته به Ti کار خود را در این مسابقات شروع کنند.

جام قهرمانی

جام قهرمانی این مسابقات Aegis of Champions نام دارد که حالتی سپر مانند دارد و در سمت پشتی آن نام بازیکنان تیم قهرمان برای همیشه حک می‌شود تا به نوعی نام آنها با نام دوتا 2 برای همیشه گره بخورد.

جام قهرمانی

تصویر جام Aegis of Champions

نحوه برگذاری

این مسابقات با 18 تیم که در دو گروه 9 تایی تقسیم می‌شوند کار خود را شروع می‌کند. تیم‌های حاظر در هر گروه یکبار با تیم‌های دیگر گروه خود بازی می‌کنند و پس از پایان بازی ها تیم‌های آخر هر گروه از دور مسابقات حذف می‌شوند. سپس 4 تیم اول هر گروه به براکت بالا(Upper-bracket) و 4 تیم پایینی به براکت پایین(Lower-bracket) منتقل می‌شوند و رویداد اصلی آغاز می‌شود. اولین دور براکت پایین به صورت تک بازی برگذار می‌شود و تیم بازنده به صورت مستقیم حذف می‌شود ولی در بقیه مسابقات بازی‌ها به صورت نتیجه از 3 مسابقه(Best of 3) برگذار می‌شود. در دور اول براکت بالا تیم‌های بازنده به براکت پایین منتقل و با تیم‌های برنده دور اول براکت پایین بازی می‌کنند و سپس این اتفاق در دور‌های 4 و 6 نیز تکرار شده و تیم بازنده براکت بالا به براکت پایین سقوط می‌کند تا به نوعی شانس دوباره‌ای داشته باشند. در آخر برندگان براکت‌های بالا و پایین در بازی نهایی و فینال بزرگ این مسابقات که به صورت نتیجه از 5 مسابقه (Best of 5) برگذار می‌شود, صف‌آرایی می‌کنند تا قهرمان مشخص شود.

پخش آنلاین و تلوزیونی

این مسابقات به صورت آنلاین از طریق سرویس آنلاین توییچ (Twitch) توسط سازمان‌های مرتبط که استودیو, گزارشگر و تحلیلگران حرفه‌ای را برای این بازی‌ها آماده کرده‌اند و از شبکه‌های مختلفی به زبان‌های متفاوت مثل انگلیسی, روسی و چینی پخش می‌شود. راه دیگر برای دیدن مسابقات دوتا 2 بخش Watch در خود بازی‌ست که به صورت زنده بازی‌ها را می‌توان از این طریق دنبال کرد.

قهرمانان دوره‌های گذشته

Ti1 2011

این مسابقات برای اولین بار در سال 2011 در شهر کلن کشور آلمان و با حضور 16 تیم در 4 گروه برگذار شد که تیم Ehome رتبه دوم و تیم Na’vi قهرمانی این دوره را کسب کردند. جایزه این دوره 1.6 میلیون دلار بود.

Ti2 2012

قهرمانی این دوره را تیم Invictus Gaming (IG) کسب کرد و تیم Na’vi این بار به رتبه دوم بسنده کرد. این دوره از مسابقات در شهر سیاتل آمریکا برگذار شد. با این وجود که Na’vi در دور دوم در یک بازی Best of 3 در مقابل IG به پیروزی رسیده بود اما IG با پیمودن مسیری سخت از براکت پایین, توانست انتقام خود را از Na’vi با نتیجه 3-1 گرفته و قهرمان شود. جایزه این دوره نیز 1.6 میلیون دلار بود.

Ti3 2013

در این دوره که دوباره در شهر سیاتل آمریکا برگذار شد, نیز تیم Na’vi نتوانست قهرمانی را مال خود کند و این بار تیم Alliance جام را از چنگ Na’vi در یک بازی حساس و با نتیجه 3-2 درآورد تا به نوعی Ti3 پایانی بر دوره قدرت Na’vi باشد. برای اولین بار در این دوره بود که یک چهارم درآمد Battlepass به جایزه این مسابقات اضافه شد تا جایزه این دوره به 2.87 میلیون دلار افزایش پیدا کند.

Ti4 2014

این دوره با قهرمانی تیم Newbee پایان یافت و رتبه دوم را تیم Vici Gaming در یک فینال تماما چینی کسب کرد تا منطقه چین قدرت خود را به رخ اهالی دوتا 2 بکشد. میزبان این دوره نیز شهر سیاتل آمریکا بود. اما نکته بسیار قابل توجه در این دوره افزایش بسیار چشم‌گیر و ناگهانی جایزه مسابقات بود که از 2.87 میلیون سال قبل به چیزی حدود 11 میلیون دلار رسیده بود. این تغییر به دلیل اضافه شدن بخشی بود که اجازه می‌داد شما بتوانید برای Battlepass خود سطح‌ها (Levels) را خریداری کنید که این قابلیت چیزی حدود 9 میلیون دلار از کل جایزه را شکل می‌داد.

Ti5 2015

این دوره که هم مانند دوره‌های قبل در شهر سیاتل آمریکا برگذار شد, با قهرمانی Evil Geniuses (EG) همراه بود. رتبه دوم این مسابقات را CDEC Gaming کسب کرد. جایزه این دوره نیز با روندی صعودی به 18.5 میلیون دلار افزایش یافت.

Ti6 2016

قهرمان این دوره که باز هم به میزبانی سیاتل برگذار شد, تیم Wings Gaming بود و تیم دوم Digital Chaos بود. جایزه این دوره حدود 20 میلیون دلار بود.

Ti7 2017

این دوره با قهرمانی Team Liquid در یک بازی هیجان‌انگیز مقابل Newbee آن هم با نتیجه 3-0 به پایان رسید تا Team Liquid به تنها تیمی تبدیل شود که در فینال  Ti بدون باخت حتی یک بازی, پیروز می‌شود. این رکورد هنوز هم پابرجاست. جایزه این دوره که باز هم در شهر سیاتل برگذار می‌شد  24.7 میلیون دلار بود. این اولین دوره‌ای بود که با 18 تیم برگذار شد.

Ti8 2018

Ti8 به قهرمانی تیم OG که تمام تیم‌‌های قدرتمند آن زمان را از پیش رو برداشت انجامید. تیم PSG LGD نیز توسط OG در فینال متوقف شد. این دوره در شهر ونکوور کانادا برگذار و جایزه آن 25 میلیون دلار بود.

Ti9 2019

باز هم OG قهرمان Ti شد تا به اولین و تنها تیم تاریخ تبدیل شود که در دو دوره متوالی موفق به قهرمانی می‌شود. این بار Team Liquid نتوانست OG را متوقف کند و رتبه دوم را کسب کرد. این مسابقات در شهر شانگهای در چین و با جایزه 35 میلیون دلاری برگذار شد.

Ti10 2021

Ti10 قرار بود در سال 2020 برگذار شود اما با شیوع ویروس کووید-19 این رویداد یک سال به تاخیر افتاد تا در سال 2021 و در شهر بخارست کشور رومانی و با جایزه 40 میلیون دلاری برگذار شود. داستان قهرمان این دوره اما فرق می‌کرد. Team Spirit قهرمانی بود که حتی تا قبل از دور دوم براکت پایین کسی آنها را نمی‌شناخت. ولی آنها قصد دیگری داشتند و با از پیش رو برداشتند مدعیان اصلی یکی پس از دیگری پا به مسابقه نهایی گذاشتند. در فینال هم از سد بسیار محکم PSG LGD و در یک بازی بسیار حساس و نزدیک با نتیجه 3-2 رد شدند تا به همه ثابت کنند غیر ممکنی وجود ندارد.

جام قهرمانی در دستان بازیکنان Team Spirit

جام قهرمانی در دستان بازیکنان Team Spirit

نظرات(4)


امیرمهدی

تی ای 9 واقعا قشنگ بود


1401/02/22 پاسخ


محمد

مرسی از اطلاعات کاملتون


1401/02/22 پاسخ


علی

چه خبره 40 میلیون دلار واسه یه بازی


1401/02/22 پاسخ


REZA

cheqad jayeze hash ziade


1401/02/22 پاسخ

نظر خود را وارد کنید