• چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نویسنده : علیرضا هاتف منش
آخرین آپدیت : 1401/02/17
زمان مورد نیاز برای خواندن : 6

درباره ی بازی دوتا دو | dota 2

درباره ی بازی دوتا دو | dota 2

دوتا ,2 یکی از شناخته شده ترین بازی های سبک MOBA(Multiplayer Online Battle Arena) و شاید بتوان گفت محبوب‌ترین آنهاست. این بازی نسخه دوم و بهبود یافته ماد(MOD) پر‌طرفدار DotA(Defense of the Ancient) از بازی Warcraft است که پس از موفقیت‌های زیاد تمام حقوق این بازی توسط شرکت Valve برای ساخت دوتا 2 خریداری شد.

در سال 2009 شرکت Valve برای شروع ساخت دوتا 2 با ,IceFrog طراح اصلی ماد دوتا, وارد همکاری شد. نسخه بتای این بازی در سال 2011 فقط برای سیستم‌عامل ویندوز, سپس نسخه نهایی آن در سال 2013 روی پلتفرم استیم و برای سیستم‌عامل‌های ویندوز, مک و لینوکس در دسترس عموم قرار گرفت.

دوتا 2 کاملا رایگان است و برای بازی کردن نیازی به خرید و یا بازکردن هیچ کدام از هیرو‌ها یا آیتم‌ها نیست. بخش Battlepass و سرویس Dota+ که قابل خرید هستند, اسکین‌ها و آیتم‌هایی را در اختیار خریدار قرار می‌دهند که نیاز اولیه برای بازی کردن نیستند و فقط برای لذت بردن بیشتر کاربران طراحی شده‌‌اند.

 

ریشه و مسیر پیشرفت

DotA در سال 2003 کار خود را, به عنوان یک ماد از بازی Warcraft III: Reign of Chaos و Warcraft III: Frozen Throne که اواخر همان سال به عنوان نسخه دوم Reign of Chaos منتشر شد, شروع کرد. تا اواخر دهه اول قرن ,21 به یکی از محبوب‌ترین ماد‌های جهان تبدیل شد. این ماد اولین بار توسط طراحی به نام Eul ساخته شد.

این موفقیت باعث جلب توجه Valve شد که منجر به خوردن جرقه ساخت دوتا ,2 نسخه‌ای دوباره سازی شده, با کیفیت و البته به عنوان یک بازی مستقل شد.

در سال 2015 شرکت Valve تصمیم گرفت دوتا 2 را به موتور ساخت بازی جدید خود, Source ,2 منتقل کند. دوتا 2 اولین بازی بود که از این تکنولوژی بهره می‌برد. این اتفاق در بروز رسانی ماه ژوئن به نام Dota 2 Reborn در همین سال به عنوان نسخه بتا و در ماه سپتامبر, به طور رسمی صورت گرفت. این بروزرسانی با باگ‌ها و مشکلاتی همراه بود که تا اوایل سال 2016 به طور کامل رفع شدند.

امروزه دوتا 2 یکی از محبوب‌ترین بازی‌های دنیا با تعداد بازیکنان بی‌شمار است.

 

گیم پلی

این بازی, متشکل از دو تیم Dire و Radiant که هرکدام دارای پنج بازیکن هستند, برای از بین بردن مقر اصلی تیم مقابل که یک ساختمان بزرگ به نام Ancient است تلاش می‌کنند. Ancient هر تیم در پایگاه آنها در طرف‌های مقابل یکدیگر, یعنی سمت راست-بالا برای Dire و چپ-پایین برای ,Radiant در نقشه بازی قرار دارند.نقشه بازی توسط یک رودخانه به دو بخش تقسیم شده که می‌توان از آن عبور کرد. هر بازیکن می‌تواند یک شخصیت مجزا از بین 123 شخصیت موجود انتخاب کند که هر یک قدرت‌ها و ضعف‌های مختص به خود را دارند. هر شخصیتی که توسط هر بازیکن انتخاب شود, برای دیگر بازیکنان در بازی غیر قابل انتخاب می‌شود تا در هر بازی 10 شخصیت متفاوت وجود داشته باشد.

به طور خاص هر یک از این شخصیت‌ها هیرو(Hero) نامیده می‌شوند.  شما با کشتن هیرو‌ها یا کریپ‌های لاین که هر 30 ثانیه پشت آخرین برج هر لاین در پایگاه هر تیم بوجود می‌آیند, مقدار مشخصی پول بدست بیاورید که با این پول می‌توانید آیتم‌های مورد نیاز هیروی خود را خریداری کنید تا راحت‌تر بتوانید با تیم حریف مقابله کنید.

هر هیرو بازی را از سطح(Level) 1 شروع می‌کند و به مرور با از بین بردن کریپ‌ها یا کشتن هیرو‌های حریف به سطح 30 که بالاترین سطح هر هیرو می‌باشد برسد. هر هیرو‌ به صورت مجزا دارای حداقل 4 قابلیت‌ مشخص است که با استفاده از این قابلیت‌ها می‌توان با هیرو‌های تیم مقابل مبارزه کرد. با بالا رفتن سطح هیرو می‌توانید این قابلیت‌ها را ارتقا بخشیده تا در نبردها موفق‌تر عمل کنید. برای استفاده از قابلیت‌های هیروی خود شما به Mana نیاز دارید که با خطی آبی زیر خط قرمز رنگ Health point هیرو شما قرار دارد نشان داده می‌شود.

هر تیم به طور معمول نیازمند 2 هیروی Support و 3 هیروی Core است. لاین‌های کناری هریک با یک Support و یک Core و در لاین وسط یک Core قرار می‌گیرند. ساپورت‌ها در شروع بازی قدرتمندتر از هیرو‌های Core هستند و وظیفه دارند از هیروی Core خود محافظت کنند تا هیروی Core بتواند به سطح بالاتر رسیده و به این ترتیب سعی کنند از قدرت هیرو‌های Core که پس از گذشت زمان با بدست آوردن پول و سطح بالا به قوی‌ترین هیرو‌های بازی تبدیل می‌شوند, در بازی پیروز شوند.

هر بازیکنی که در طول بازی بمیرد, مقدار مشخصی زمان را خارج از بازی سپری می‌کند تا دوباره به زندگی برگشته و بتواند به تیم خود کمک کند.

نقشه بازی

نقشه بازی

نقشه دوتا 2 دارای سه مسیر در بالا, پایین و وسط خود است که اصطلاحا با آنها لاین(Lane) می‌گویند. از لاین‌ها توسط برج‌ها‌(Tower) محافظت می‌شود که هر کس وارد محدوده دید آنها شود, توسط برج‌ها مورد حمله قرار می‌گیرد. در پشت آخرین برج هر لاین سربازخانه‌ها(Barracks) قرار دارند. در بین لاین‌ها فضایی به اسم جنگل(Jungle) در دو طرف نقشه وجود دارد که در محل‌های مشخصی از آن, کریپ‌های جنگل را می‌توانید بیابید.

 در بخش بالایی رودخانه قوی‌ترین کریپ بازی که روشان(Roshan) نامیده می‌شود, قرار دارد. با از بین بردن روشان آیتمی به نام Aegis of Immortality در اختیار یکی از افراد تیم شما قرار می‌گیرد که با در دست داشتن آن این آیتم این فرد بعد از مردن, یک بار پس از 5 ثانیه دوباره در محلی که مرده بود زنده می‌شود که این برتری بزرگی را نسیب تیم شما می‌کند. روشان هر بار که پس از حدود 10 دقیقه, دوباره در جای قبلی به زندگی برمیگردد, قدرتمند‌تر شده و در کنار ,Aegis به صورت شانسی آیتم‌های دیگری نیز به اعضای تیمی که او را از پای در می‌آورند, پیشکش می‌کند.

 

مسابقات حرفه‌ای

هر ساله مسابقات حرفه‌ای دوتا 2 توسط شرکت Valve و سایر شرکت‌های مرتبط در حال برگذاریست که شناخته شده‌ترین آنها The Internationals است. این مسابقات بین تیم‌هایی از سراسر دنیا که جواز حظور خود را نسبت به عملکرد تیمشان در مسابقات انتخابی کسب کرده‌اند برگذار می‌شود. می‌توان The Internationals(Ti) را, جام جهانی دوتا 2 نامید چون بیشترین اهمیت و حساسیت را در بین مسابقات مختلف و بیشمار سالانه دوتا 2 در اختیار دارد. تیم برنده علاوه بر پولی که با قهرمانی بدست می‌آورد, احترام قابل توجهی هم از جامعه دوتا 2 کسب می‌کند که برای آنها بسیار ارزشمند است.

مسابقات حرفه‌ای

The Internationals’ Aegis of Immortality

نظرات(6)


OnewPlelm

Although earlier studies also observed or suggested a worse distant disease free survival in CHEK2 1100delC mutation carriers de Bock et al, 2004; Schmidt et al, 2007; Weischer et al, 2012, none of these studies showed the phenomenon that we observed <a href=http://accutane.buzz>accutane alternatives</a> Chemosphere 81 10 1171 1183, PMID


1401/11/08 پاسخ


AttarycaH

Chemical shifts are related to external 85 H 3 PO 4 <a href=https://buylasixon.com/>lasix 80 mg</a> Zhao Ling immediately pushed his True Qi to the maximum, New Pill For Type 2 Diabetes diabetic medications cartoon and at the same time, a flame appeared that completely surrounded the sphere


1401/07/20 پاسخ


REZA

mersi az matlabatoon


1401/02/22 پاسخ


A Z

خیلی وقته بازی میکنم و واقعا دوتا رو دوست دارم


1401/02/22 پاسخ


علی

بازیه خوبیه ولی خیلی سخته


1401/02/22 پاسخ


siavash

مرسی واقعا


1401/02/22 پاسخ

نظر خود را وارد کنید