• چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نویسنده : علیرضا هاتف منش
آخرین آپدیت : 1401/03/30
زمان مورد نیاز برای خواندن : 10

 

آشنایی با هیرو‌های Dota 2  قسمت اول

Dota 2 Heroes Part 1

در این مطلب میخواهیم کمی با هیروهای Dota 2 آشنا شویم و هر کدام آنها را به اختصار توضیح دهیم.

 

Abaddon

Abaddon

این هیرو با توانایی هیل کردن و شیلد دادن به هیروهای خودی, همچنین با اولتیمیتی (Ultimate) که تمامی دمجی که در تایم روشن بودن به Abaddon وارد میشود را تبدیل به هیل می‌کند, یک ساپورت بسیار قدرتمند است.

Alchemist

Alchemist

قدرت فارم (Farm) بسیار بالا و پسیو (Passive) که با زدن هر یونیت گلد بیشتری از حالت عادی به شما می‌دهد, باعث شده این هیرو یک کور (Core) قابل اعتماد باشد که از دیگر کور‌ها سرعت فارم بسیار بالاتری دارد و سریع‌تر به آیتم‌های مورد نیازش برسد.

Ancient Apparition

Ancient Apparition

AA ساپورتی است با قدرت کند کردن هیرو‌های حریف و اولتیمتی که از هیل شدن آنها جلوگیری می‌کند. این هیرو ساپورتی کامل است ولی باید در فایت‌ها پوزیشن خوبی را انتخاب کنید چون به خاطر همین قدرت بالا سریعا توسط حریف تارگت (Target) می‌شود چون توانایی تغییر شرایط فایت را دارد.

Anti Mage

Anti Mage

همانطور که از اسمش واضح است، این هیرو در مقابل هیرو‌های مجیکال (Magical) قدرت بسیار بالایی دارد. پسیوی که با هر اتک از مانا (Mana) هیروی مقابل کم میکند و مجیک ریزیستنس (Magic Resistance) بالایی دارد. با ابیلیتی سوم خود می‌تواند ابیلیتی های حریف را به سمت خودشان برگرداند و ابیلیتی دوم اجازه بلینک (Blink) کردن را به او می‌دهد و Core بسیار قدرتمندی است.

Arc Warden

Arc Warden

یک هیروی Core رینج (Range) که با اولتیمیت خود یک ایلوژن همانند خودش و با قدرت استفاده از تمام ابیلیتی‌های Arc Warden می‌سازد که این هیرو دمج بسیار بالا و قدرت فارم زیادی دارد و می‌تواند بدون خطر مردن فقط با ایلوژن خود نقاط خطرناک‌تر مپ را فارم کند.

Axe

axe

یک آفلینر بسیار عالی که توانایی شروع کردن فایت را دارد و با ابیلیتی اولش هیرو‌های حریف را مجبور به اتک دادن به Axe می‌کند و آرمور (Armor) بالایی نیز دارد که باعث می‌شود بتواند در فایت‌ها ابیلیتی‌ها و اتک‌های حریف را تانک کند.

Bane

bane

ساپورتی با قدرت کچ (Catch) خیلی خوب که توانایی از کار انداختن هیروی مورد نظر از تیم مقابل را دارد تا بقیه هیرو‌های تیمش راحت‌تر هیروی از کار انداخته شده را بکشند. با توجه به ابیلیتی‌های Bane میتوان هیرو‌های مقابل را در فایت از پوزیشن مناسبشان خارج کرد و فایت را به نفع تیم خود برگرداند.

Batrider

Batrider

یک هیروی مناسب برای لاین وسط (Mid Lane) که قدرت کچ و فرار بالایی دارد و به راحتی به فایت وارد و از آن خارج می‌شود. اولتیمیت Batrider هیروی حریف را گرفته و تا چند ثانیه به دنبال خود می‌کشد.

Beastmaster

Beastmaster

این هیرو در پوزیشن آفلین به خاطر ابیلیتی‌هایی که کریپ مختص به خود Beastmaster را سامن (Summon) می‌کنند قدرت خود را نشان می‌دهد. توانایی پوش (Push) دادن لاین‌ها و از بین بردن تاور‌ها از نقاط قوت این هیروست.

Bloodseeker

Bloodseeker

هیرویی با قدرت کنترل فایت، سایلنس (Silence) کردن حریف و فارم قوی. پسیو این هیرو با زدن هر کریپ یا هیرو مقداری از HP را برای Bloodseeker باز می‌گرداند و هر هیروی حریف که HP کمتر از 25% داشته باشد، در مپ مشخص شده و به سرعت این هیرو اضافه می‌شود.

Bounty Hunter

Bounty Hunter

این هیرو با قدرت غیب شدن (Invisibility)، دزدیدن مقداری از گلد (Gold) حریف و دمج بالا در پوزیشن ساپورت و کور به کار گرفته می‌شود. اولتیمیت این هیرو اگر روی هریک از هیرو‌های تیم مقابل استفاده شود، هیروی حریف در سطح مپ نشان داده می‌شود.

Brewmaster

Brewmaster

یک آفلینر که اولیمیتش Brewmaster را به 3 (با آیتم Aghanim 4) هیروی کوچک تبدیل می‌کند که هریک قدرت خاص خود را دارند. توانایی کنترل کردن فایت و به راحتی نمردن از نقاط قوت این هیروست.

Bristleback

Bristleback

هیرویی که قدرت کم‌تر دمج خوردن از پشت و کنار را دارد و با ابیلیتی‌های اول و دوم خود هیرو‌های حریف را اسلو (Slow) کرده و دمج بالایی به آنها می‌دهد. Bristleback عموما در پوزیشن آفلین به کار گرفته می‌شود.

Broodmother

Broodmother

هیرویی سریع، با دمج بالا و قدرت از بین بردن تاورها که مناسب رول (Role) میدلین (Mid Lane) است. قدرت چیس (Chase) کردن و فرار در کنار لایف استیل (Life Steal) و سامن کردن یونیت‌های مختص به خود Broodmother را تبدیل به هیرویی کامل کرده

Centaur Warrunner

Centaur Warrunner

هیرویی با HP بالا و پسیوی که دمج هیرو‌های حریف را به خودشان برمیگرداند، قدرت استان (Stun) کردن و اولتیمیتی که به کل هیرو‌های تیم برای چند ثانیه سرعت بسیار بالا می‌دهد. Centaur در پوزیشن آفلین به کار گرفته می‌شود.

Chaos Knight

Chaos Knight

هیرویی با قدرت فارم خوب، اتک‌های کریتیکال (Critical) و لایف استیل بالا که اولتیمیتش تعدادی ایلوژن قدرتمند از خود Chaos Knight ایجاد می‌‌کند و باعث شده این هیرو در پوزیشن‌های کری (Carry) و آفلین به کار گرفته شود.

Chen

Chen

هیرویی با توانایی تصاحب کردن یونیت‌های مختلف در مپ و هیل کردن هیرو‌های خودی که باعث شده به عنوان ساپورتی قدرتمند از این هیرو استفاده شود. Chen با استفاده از یونیت‌های مناسب قدرت بالایی در پوش دادن دارد و به تیم خود در این زمینه هم کمک می‌کند.

Clinkz

Clinkz

Clinkz یک هیروی رینج است با توانایی فارم قوی و دمج بسیار بالا. ابیلیتی سومش به او قدرت نامرئی شدن (Invisible) را می‌دهد و به سرعت حرکتش نیز اضافه می‌کند که باعث می‌شود به راحتی در مپ بازی گشت زده و هیرو‌های حریف را بکشد.

Clockwerk

Clockwerk

هیرویی با قدرت استان و کچ بسیار بالا که در پوزیشن‌های مختلف از جمله آفلین به کار گرفته می‌شود. با آیتم‌های مناسب, برای حریف سخت است که Clockwerk را در فایت‌ها از پوزیشن خود خارج کند و کار را برای تیم مقابل دشوار می‌کند.

Crystal Maiden

Crystal Maiden

هیرویی با قدرت اسلو کردن، روت (Root) کردن و دمج مجیکال بالا. CM در پوزیشن ساپورت به کار گرفته می‌شود. پسیو این هیرو به تمامی هیرو‌های خودی باف (Buff) مانا ریجن (Mana Regen) می‌دهد.

Dark Seer

Dark Seer

این هیرو که معمولا در رول آفلین به کار گرفته می‌شود, از قدرت کنترل فایت بسیار بالایی برخوردار است. به راحتی می‌تواند هر هیرویی را از پوزیشنش در فایت خارج کند و اولتیمیتش دیواری می‌سازد که اگر هیرو‌های حریف از آن عبور کنند ایلوژنی از آنها ساخته می‌شود که به تیم خودی کمک می‌کنند.

Dark Willow

Dark Willow

Dark Willow با ابیلیتی‌هایی که قدرت استان کردن و روت کردن را به او می‌دهد، و دو اولتیمیت که یکی حریف را فیر (Fear) کرده و دیگری دمج مجیکال بالایی دارد، یک ساپورت بسیار خوب است.

 

آشنایی با هیرو‌های Dota 2 قسمت دوم | tmayt

 

نظرات(0)


نظر خود را وارد کنید