• چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نویسنده : علیرضا هاتف منش
آخرین آپدیت : 1401/04/02
زمان مورد نیاز برای خواندن : 15

 

آشنایی با هیرو‌های Dota 2 قسمت دوم

Dota 2 Heroes Part 2 

Dawnbreaker

Dawnbreaker

Dawnbreaker دمج فیزیکال بالایی دارد و در عین حال از قدرت استان کردن برخوردار است. اولتیمیت این هیرو روی یار خودی کست (Cast) می‌شود و DB از هرجایی در مپ خود را بعد از چند ثانیه به هیروی خودی انتخاب شده میرساند و تمامی هیرو‌های حریف در محدوده اطراف استان می‌شوند.

Dazzle

Dazzle

هیرویی با قدرت هیل و سیو (Save) دادن، آرمور دادن و کم کردن آرمور حریف و همچنین اسلو کردن که ابیلیتی دومش تا تایم مشخص از مردن هیروی خودی جلوگیری می‌کند. Dazzle ساپورتی بسیار قوی است.

Death Prophet

Death Prophet

هیرویی که در رول‌های آفلین و میدلین به کار گرفته می‌شود و قدرت پوش دادن بسیار بالایی به خاطر اولتیمیتش دارد که یک سری روح به دور Death Prophet می‌چرخند و به نزدیک‌ترین دشمن دمج می‌دهند. این هیرو از کنترل فایت خوبی نیز برخوردار است و قدرت فارم نسبتا بالایی دارد.

Disruptor

Disruptor

ساپورتی قدرتمند با توانایی کچ بالا و کنترل فایت خوب که اولتیمیتش محوطه مشخصی را ایجاد کرده که در آن هیرو‌های حریف سایلنس می‌شوند و دمج می‌خورند. ابیلیتی دومش نیز هیروی مشخص شده را به جایی که 4 ثانیه پیش بوده برمی‌گرداند.

Doom

Doom

هیرویی با قدرت فارم بسیار بالا که در رول‌های آفلین، میدلین و گاها ساپورت به کار گرفته می‌شود. اولتیمیت این هیرو روی هر یک از هیروهای حریف کست شود، دیگر نمی‌تواند از ابیلیتی و آیتم‌های خود تا 16 ثانیه استفاده کند. با ابیلیتی اول خود نیز قدرت‌ کریپ‌ها را مال خود می‌کند.

Dragon Knight

Dragon Knight

هیرویی با HP و آرمور بالا که در فایت‌ها به راحتی اتک‌ها و ابیلیتی‌های تیم حریف را تانک می‌کند. ابیلیتی دوم DK استان و ابیلیتی سوم که پسیو است آرمور و HP Regen زیادی به این هیرو می‌دهد. اولتیمیتش نیز این هیرو را تبدیل به اژدها می‌کند و اتک‌هایش از میلی (Melee) به رینج تغییر می‌کند.

Drow Ranger

Drow Ranger

هیرویی رینج با قدرت فارم خوب، اسلو کردن، سایلنس کردن و دمج فیزیکال بالا که در رول‌های مید و کری به کار گرفته می‌شود. با یک یا دو آیتم سیو مناسب Drow Ranger در فایت‌ها می‌تواند تفاوت را رقم بزند و فایت را به نفع تیمش برگرداند.

Earth Spirit

Earth Spirit

قدرت چیس و فرار بسیار بالا، کچ قوی، استان، سایلنس و دمج مجیکال. Earth Spirit هیرویی کامل است که در همه رول‌ها توانایی پیک (Pick) شدن را دارد. HP بالا و تاثیر زیاد بدون نیاز به آیتم از نقاط قوت این هیرو می‌باشد.

Earth Shaker

Earthshaker

هیرویی با 3 ابیلیتی استان و اولتیمیتی که علاوه بر استان کردن، دمج مجیکال بسیار بالایی را نسبت به تعداد هیرو‌های حریف در محدوده اولتیمیت وارد می‌کند. این هیرو توانایی تغییر فایت به راحتی و فقط با یک اولتیمیت را دارد و بیشتر در رول ساپورت به کار گرفته می‌شود.

Elder Titan

Elder Titan

این هیرو با اینکه دمج فیزیکال بالایی دارد، اما به خاطر ضعف‌هایی در تایم لیت گیم (Late Game) بازی بیشتر به عنوان ساپورت به کار گرفته می‌شود. توانایی استان و اولتیمیتی با محدوده اثر بزرگ و دمج بالا از این هیرو ساپورتی مناسب ساخته است.

Ember Spirit

Ember Spirit

یکی از اصلی‌ترین و شاخص‌ترین هیرو‌های رول میدلین با قدرت فرار و چیس بسیار قوی که باعث می‌شود Ember Spirit به راحتی کنترل فایت را در دست بگیرد. دمج فیزیکال در کنار مجیکال از این هیرو باعث شده همواره یکی از محبوب‌ترین هیرو‌های میدلین باشد.

Enchantress

Enchantress

Enchantress علاوه بر دمج خوب ابیلیتی اولش و اولتیمیتی که از سرعت اتک‌های حریف مقدار بسیار زیادی کم می‌کند و تا اواسط بازی کشتن او را عملا با اتک‌های حریف غیرممکن می‌کند، قدرت تصاحب کریپ‌های مپ را دارد و با استفاده از این ابیلیتی خود می‌تواند در فایت‌ها و یا پوش دادن تاورها کمک زیادی به تیم خود بکند.

Enigma

Enigma

Enigma یکی از مهم‌ترین اولتیمیت‌های بازی را دارد. بلک هول (Black Hole) یک محدوده جلوی Enigma را تحت تاثیر قرار داده و تمام هیرو های حریف در این محدوده مثل سیاه چاله به سمت وسط آن کشیده می‌شوند. این ابیلیتی دمج مجیکال بالایی دارد و اگر به درستی استفاده شود، حتی نتیجه سخت‌ترین فایت‌ها را نیز تغییر می‌دهد. از Enigma به عنوان یکی از مهم‌ترین ساپورت‌های بازی یاد می‌شود.

Faceless Void

Faceless Void

Faceless Void قطعا یکی از هیرو‌های تاثیر گذار تاریخ Dota بوده و هست. هیرویی که در رول کری به کار گرفته می‌شود و با داشتن توانایی چیس و فرار خوب، احتمال بش (Bash) در هر اتک و اولتیمیتی که در محدوده اثر خود توان حتی حرکت را هیرو‌های حریف می‌گیرد و خود Faceless Void با سرعت زیادی در آن حرکت می‌کند.

Grimstroke

Grimstroke

ساپورتی با ابیلیتی سایلنس، اسلو کردن و استان هیرو‌های حریف. اولتیمیت این هیرو کومبو (Combo) بسیار خوبی با ابیلیتی های دیگر هیروهاست. این ابیلیتی هیرو حریف تارگت (Target) شده را به نزدیک‌ترین هیرو وصل کرده و هر ابیلیتی که روی یکی از این دو کست شود روی دیگری نیز کست می‌شود. این اولتیمیت کمبو بسیار خوبی با اولتیمیت Doom و اولتیمیت Necrophos است.

Gyrocopter

Gyrocopter

Gyro هیرویی‌ست که در رول های کری، مید و ساپورت به کار گرفته می‌شود. ابیلیتی‌هایی از جمله استان، دمج مجیکال و اتک دادن به چند تارگت باعث شده این هیرو قابلیت‌های زیادی داشته باشد. این هیرو در رول‌های کور از قدرت فارم بالایی برخوردار است و دمج بالایی نیز دارد.

Hoodwink

Hoodwink

این هیرو قبلا در رول میدلین نیز به کار گرفته می‌شد اما اخیرا به خاطر نرف (Nerf) شدن ابیلیتی‌هایش فقط برای رول ساپورت مناسب است. دمج مجیکال بالا، اسلو کردن و استان هیرو‌های کریف و اولتیمیتی که علاوه بر دمج مجیکال بالا هیرو حریف را بریک (Break) می‌کند.

Huskar

Huskar

هیرویی با قابلیت انتخاب شدن برای هر سه رول کور. دمج بالا، HP و HP Regen بالا، فارم قوی و قدرت چیس خوب. پسیو این هیرو باعث می‌شود هرچقدر HP این هیرو کم‌تر باشد، دمج مجیکال کم‌تری بخورد و سرعت اتک بیشتری داشته باشد. این هیرو بیشتر برای رول میدلین انتخاب می‌شود.

Invoker

Invoker

شاید بتوان گفت Invoker محبوب‌ترین هیرو میدلین در تاریخ بازی Dota است. این هیرو با ترکیب کردن سه ابیلیتی اولش یعنی Quas و Wex و Exort، با استفاده از اولتیمیتش می‌تواند به ترکیب 10 ابیلیتی متفاوت دست پیدا کند. با اینکه این هیرو بسیار قدرتمند است ولی بازی کردن آن بسیار کار سخت و یادگرفتن کامل Invoker شاید مدت‌ها زمان ببرد.

 

 

نظرات(0)


نظر خود را وارد کنید