• سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نویسنده : محمد آیت اللهی
آخرین آپدیت : 1400/04/30
زمان مورد نیاز برای خواندن : 5 دقیقه

 عطارد (( mercury )) نزدیک‌ترین سیاره به خورشید و کوچکترین سیاره منظومه شمسی است. همچنین عطارد بعد از سیاره زهره گرم‌ترین سیاره منظومه شمسی نام‌گذاری شده است.

اندازه سیاره عطارد 

مساحت سطح سیاره عطارد 74.8 میلیون کیلومتر مربع است و شعاع این سیاره کوچک چیزی حدود 2,439.7 کیلومتر است و اندازه فاصله عطارد تا خورشید چیزی حدود 57.91 میلیون کیلومتر است. 

روز طولانی و سال‌های کوتاه در عطارد 

عطارد به آرامی دور خود می‌چرخد و اندازه گیری‌ها نشان داده که یک روز در سیاره عطارد (( ظهر تا ظهر )) حدود 176 روز زمینی طول می‌کشد ; ولی سال‌ها در سیاره عطارد به سرعت تغییر می‌کند , مدت زمانی که سیاره عطارد یک دور به دور خورشید می‌زند تقریبا 88 روز زمینی است و اگر به خواهیم نسبت بین روز و سال را در سیاره عطارد در نظر بگیریم هر یک روز در رو عطارد 3 سال عطاردی طول می‌کشد .

سیاره عطارد یکی از سیاره‌های منظومه شمسی است که قمر ندارد و سطح این سیاره به شکل سنگی بوده و شکاف دارد. 

زندگی در عطارد

هیچ شواهدی از زندگی در مورد عطارد یافت نشده است. دمای روز می تواند به 430 درجه سانتیگراد (( 800 درجه فارنهایت )) برسد و در شب تا -180 درجه سانتیگراد (( -290 درجه فارنهایت )) کاهش یابد. بعید است حیات (( همانطور که ما آن را می شناسیم )) بتواند در این کره خاکی زنده بماند.

عطارد در نزدیکترین حالت به خورشید , اندازه ستاره خورشید را 3 برابر بزرگتر از چیزی که ما در روی زمین میبینیم دیده می‌شود.

 

 

 

نظرات(0)


نظر خود را وارد کنید