مفهوم چند ریختی یا Polymorphism در پایتون
Polymorphism درواقع روشی است که شرایطی را میسازیم که به فراخوانی یک نام در قسمتهای مختلف برنامه کارهای مختلفی انجام دهد. برای مثال دو شئ مختلف از دو کلاس مختلف را در نظر بگیرید که نام یکی از ویژگی های هردو مشابه میباشد.
به این شکل در نظر بگیرید که هر دو کلاس تابعی رو دارا هستن به نام Print که یکی جمله hello world و دیگری جمله how are you را پرینت میکند حال اگر شئ های ساخته شده از روی این دو کلاس را در یک لیست بریزیم و با حلقه ها تابع print شئ ها را اجرا کنیم میبینیم که هر شئ کاری متفاوت نسبت به شئ دیگر که از کلاسی دیگر است انجام میدهد اما همه شئ ها به صورت ()object_name.print اجرا شدند کد همین مثال را ببینیم :
class A:
def Print(self):
print('hello world')
class B:
def Print(self):
print('how are you')
object1 = A()
object2 = A()
object3 = B()
object4 = A()
object5 = B()
object6 = B()
my_list = [object1,object2,object3,object4,object5,object6]
for a in my_list:
a.Print()
و خروجی :
نظرات(2)
frierepaw
<a href=https://bestcialis20mg.com/>best place to buy cialis online forum</a> labetalol and felodipine both increase anti hypertensive channel blocking
1401/10/20 پاسخ
بهرام
من قبلا اینکار رو کرده بودم نمیدونستم اسم داره 😂😂
1400/10/20 پاسخ
نظر خود را وارد کنید