• چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
نویسنده : طاها آیت اللهی
آخرین آپدیت : 1400/10/17
زمان مورد نیاز برای خواندن : 5

آشنایی و کار با کتابخانه ها یا همان ماژول ها در پایتون | tmayt

آشنایی و کار با کتابخانه ها یا همان ماژول‌ها در پایتون

کتابخانه‌های زیاد پایتون یکی از ویژگی‌های بزرگ پایتون می‌باشد این کتابخانه ها چیزی نیست جز فایل هایی با پسوند .py نمی‌باشد که در آن مجموعه‌ای از توابع ، کلاس‌ها و متغیرها قرار دارد دسته‌ای از این کتابخانه‌ها به صورت پیش فرض روی پایتون قرار دارد اما دسته ای دیگر را باید دانلود و آماده سازی کرد .

برای استفاده از کتابخانه ها باید از دستور import کمک میگیریم تا آن توابع از قبل آماده شده را به برنامه ی خود اضافه کنیم. برای مثال می‌خواهیم برای شروع از کتابخانه random شروع کنیم. این کتابخانه برای انجام کار های رندمی و غیر قابل پیشبینی می‌باشد .

import random

print(random.randint(1,100))

با تابع randint از کتابخانه رندم می‌توانیم با هر اجرای برنامه عددی رندم بین رنج دلخواه بدست بیاوریم. 

همانطور که دیدید با دستور import random توانستیم از توابع داخل کتابخانه رندم استفاده کنیم. حال می‌خواهیم روشی باشد که همه کتابخانه را import نکنیم بلکه تابعی که فقط لازم داریم را فراخوانی کنیم. برای چنین کاری از کلمه from به همراه import استفاده و به شکل زیر عمل می‌کنیم.

from random import randint

print(random.randint(1,100))

کتابخانه رندم از کتابخانه‌هایی است که به صورت پیش‌فرض روی پایتون قرار دارد. اما چگونه می‌توانید کتابخانه ای جدید را پیاده سازی کنید برای استفاده؟

شما با رفتن به وب سایت pypi می‌توانید تمامی کتابخانه های پایتون را ببینید. پیاده‌سازی این کتابخانه‌ها بسیار ساده می‌باشد ، دستوری وجود دارد که به وبسایت pypi متصل می‌شود و کتابخانه را برای شما دانلود و نصب می‌کند و این دستور pip نام دارد و نحوه استفاده از آن به شکل زیر است. 

pip install package_name 

این دستور را با نام کتابخانه مورد نظر در خط فرمان سیستم عامل خود (cmd) وارد کنید و به صورت اتوماتیک دانلود و نصب اجرا می‌شود و شما می‌توانید از آن کتابخانه از این پس استفاده کنید. 

لیست کتابخانه های کاربردی و مهم پایتون

آموزش بعدی مفهوم وراثت در زبان برنامه نویسی پایتون

 

نظرات(2)


OnewPlelm

Int J Palliat Nurs 1 1 21 30, 1995 <a href=https://clomid.homes>clomiphene side effects</a> The SEER study population included 322 men and 55, 842 women from all the individual registries with ER and or PR positive invasive breast cancer as defined by both the SEER reported ER and PR positive or borderline immunohistochemistry results and 21 gene assay quantitative ER and PR score


1401/11/07 پاسخ


innottamp

2020 09 01; 319 3 F423 F435 <a href=http://bestcialis20mg.com/>buying cialis generic</a> Certain adverse effects associated with olaparib were minimal and resolved with appropriate management in patients with germline BRCA1 2 mutations in patients with high risk, HER2 negative, early stage breast cancer


1401/07/30 پاسخ

نظر خود را وارد کنید