مفهوم وراثت در زبان برنامه نویسی پایتون
وراثت همانطور که از نام آن مشخص هست نوعی ویژگی در برنامه نویسی است. ما میتوانیم تمام خصوصیت های یک کلاس را که به عنوان والد در نظر میگیریم به کلاسی دیگر که فرزند هست اختصاص دهیم. وراثت یکی از ویژگی های کلاس ها است. کلاسی که به عنوان فرزند معرفی میشود همه مقادیر و ویژگیهای تابع والد را به ارث میبرد و علاوه بر آن میتواند مقادیر یا ویژگی منحصر به فردی هم داشته باشد. برای این کار در پایتون به این شکل عمل میکنیم.
:(class ClassName (ClassValed
نام كلاس والد را داخل دو پرانتز در جلوی اسم کلاس فرزند قرار میدهیم حال کلاس فرزند همه ویژگیهای کلاس والد را داراست اگر هر ویژگی داخل فرزند نوشته شود فقط برای فرزند است.
به مثال توجه کنید:
class Valed:
z = 12
def print_something(self):
print('its worked')
class Farzand(Valed):
x = 2
y = 3
shey1 = Farzand()
print(shey1.z)
shey1.print_something()
و خروجی:
کلاس های فرزند هم میتوانند خود کلاس والد، کلاس دیگری باشند همچنان به مثال زیر توجه کنید :
class Valed:
z = 12
def print_something(self):
print('its worked')
class Farzand(Valed):
x = 2
y = 3
class FarzandeFarzand(Farzand):
h = 32
shey1 = FarzandeFarzand()
print(shey1.z)
print(shey1.x)
print(shey1.h)
shey1.print_something()
و خروجی :
نظرات(1)
Freniot
1996 DNA Res <a href=http://bestcialis20mg.com/>legit cialis online</a>
1401/08/09 پاسخ
نظر خود را وارد کنید